måndag 8 oktober 2012

Läkare för Miljön bästa gröna bloggen?

Jag sköter om många sidor förutom denna blogg. Men den jag är mest stolt över är www.lakareformiljon.se. Nu kan du NOMINERA den som DEN BÄSTA GRÖNA BLOGGEN!

Visst händer det att det går veckor utan att jag skriver något där - men ibland blir det flera artiklar om dagen.  Och visst har vi en snygg logga?

Jag tycker att jag lyckats ganska bra med att sortera alla artiklar - först som globala frågor eller sjukvårdens miljöfrågor, sedan under ett antal olika ämnen. Dessutom finns det en länksamling till varje ämne med en massa material av olika slag.

I den engelsktalande delen har läkemedel en framträdande plats. Vi är ju bättre på läkemedel-miljö i Sverige än i de flesta andra länder, och LfM har aktivt bidragit till detta. Det finns ett sug hos miljöorganisationer i andra länder att lära sig mer och jobba med denna fråga.

Största problemet med denna sida är att jag är tämligen ensam redaktör och författare. Ibland får jag in artiklar och länkar av andra, men det är mindre ofta. Vad händer om jag blir sjuk? Vem ska ta över efter mig när jag blir ännu äldre?

http://intressant.se/intressant

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar