fredag 21 oktober 2011

Stöd min ansökan om att resa in i Indien!


Du som läser detta - har du en bra position med snygga titlar och fint brevpapper? Då får du gärna skriva ett brev som stödjer min önskan att få resa in i Indien. Jag är uppsatt på svarta listan i världens största demokrati, så det är inte lätt.

I januari 2011 anlände jag med giltigt visum till flygplatsen i New Delhi. Där blev jag hemskickad med vändande plan. Min port - New Delhi - min port på 29 timmar. Det var inte roligt. Innan dess hade jag haft trassel med att få visum under ett par års tid. Allt finns beskrivet i min blogg på hemsidan www.eckerman.nu.

Vad jag förstår så beror det på min bok The Bhopal Saga - consequences of causes and consequences of the world's largest industrial disaster från 1994. Den gör mig till persona non grata. Men egentligen åker jag dit för att träffa den familj som adopterat mig som moromor.

Nu har jag fått en personlig inbjudan till en allmänmedicinsk konferens i Mumbai. Jag har skickat detta tillsammans med ett brev till ambassadören och Ministry of Home Affairs, men inte fått något svar. Nu samlar jag stödbrev från "maktpersoner".

Om du kan tänka dig att skriva ett stödbrev så hör av dig till mig så ska jag informera dig bättre. Läs också min Bhopalhistoria.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar